المنت های مورد استفاده در دستگاه تزریق پلاستیک کدام اند؟

مقدمه

صنعت پلاستیک یکی از صنایع پرکاربرد در کشور می باشد. در زمان های گذشته با توجه به این که بیشتر محصولات پلاستیکی را به صورت دستی و از طریق ذوب مواد پلیمری تولید می کردند، تولید محصولات با مشکلاتی روبه رو بوده است. خوشبختانه امروزه شاهد ورود انواع دستگاه های تزریق به روز از جمله دستگاه تزریق پلاستیک ۳۵۰ گرمی در بازار هستیم که به وسیله ی آن می توانید فرآیند تولید محصولات پلاستیکی را به سهولت و در بازه زمانی کوتاهی انجام دهید. در زمان خرید دستگاه تزریق پلاستیک حتما به عواملی از جمله نوع نازل، مارپیچ، سیلندر تزریق، ترموکوپل، قیف مواد، بدنه دستگاه و غیره توجه کنید. هرچقدر کیفیت دستگاه تزریقی که برای تولید محصولات خود خریداری می کنید از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، احتمال خرابی دستگاه در صورت استفاده مداوم از آن ها نیز به شدت کاهش می یابد. المنت یکی از مهمترین قطعاتی است که در قالب تزریق پلاستیک برای تنظیم دما و حرارت مناسب دستگاه، وجود آن الزامی می باشد. با توجه به نوع و مدل دستگاه از المنت کمربندی، تسمه و سرامیکی برای دستگاه تزریق پلاستیک استفاده می شود. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با انواع المنت های پرکاربرد استفاده شده در دستگاه تزریق از جمله المنت سرامیکی دستگاه تزریق پلاستیک و نحوه انتخاب بهترین آن ها، توضیح دهیم.

المنت دستگاه تزریق پلاستیک

به طور کلی می توان گفت المنت یک رشته سیم نیم هادی است که می تواند در برابر جریان الکتریکی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. در شرایط عادی اگر سیم ها تحت دمای بسیار بالایی قرار گیرند ممکن است ذوب شوند، این امر برای المنت هایی که در دستگاه های تزریق پلاستیک به کار می روند، صدق نمی کند. اغلب دستگاه تزریق پلاستیک لوازم خانگی از این نوع المنت برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. المنت هایی که در دستگاه تزریق استفاده می شوند بر اساس فاکتورهای خاصی از جمله طول و قطر انتخاب می شوند. المنت ها باید بتوانند گرمای دستگاه تزریق را تحمل کرده و اندازه آن متناسب با طول سیلندر دستگاه تزریق باشد.

المنت دستگاه تزریق پلاستیک

در شرایطی که دمای محیط اطراف دستگاه تزریق پلاستیک تغییر کند، ممکن است شاهد خرابی المنت ها در دستگاه باشید. المنت سرامیکی در دستگاه تزریق پلاستیک در تماس مستقیم با هوای اطراف خود می باشد، کوچکترین تغییر دما باعث می شود تا عملکرد المنت با مشکل بسیار جدی ای روبه رو شود، این امر به خصوص در فصل زمستان بیشتر رخ خواهد داد. برای این که بتوانید از بروز خطا در المنت سرامیکی دستگاه تزریق پلاستیکی جلوگیری کنید، نیاز است تا از بهترین مدل آن برای دستگاه استفاده کنید. فاصله المنت با سرنازل نیز باید مقداری استاندارد باشد، این امر باعث می شود تا المنت بتواند با ایجاد فشار و دمای مناسب مواد پلیمری را ذوب کند.

المنت دستگاه تزریق پلاستیک

از المنت در چه قسمتی از دستگاه تزریق استفاده می شود؟

  • در ابتدای ورودی دستگاه برای گرم کردن مواد اولیه و برای تولید محصولات پلاستیکی، نیاز به استفاده از المنت می باشد. این نوع المنت در محل ورود سیلندر دستگاه تزریق قرار دارد.
  • یک المنت دیگر که به المنت میانی شناخته شده است، در قسمت وسط سیلندر دستگاه قرار دارد. وجود این دو نوع المنت در سیلندر دستگاه باعث می شود تا انواع مواد پلیمری بسته به نقطه ذوبی که دارند، بتوانند به صورت کاملا یکدست ذوب شده و بتوان به وسیله آن قطعات پلاستیکی باکیفیتی را تولید کرد.
  • در انتها، یک المنت در سرنازل دستگاه تزریق قرار دارد، وجود این نوع المنت در دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در مقایسه با دو نوع المنت دیگر، المنت سرنازل باید مقدار حرارتی بسیار بالاتری را باید تحمل کند.

اجزای المنت دستگاه تزریق

المنت سرامیکی دستگاه تزریق

المنت سرامیکی دستگاه تزریق پلاستیکی که توسط مجموعه آرتاک ماشین به فروش می رسند، ساخت کشور چین است و قابل استفاده برای سیلندر دستگاه تزریق می باشد. بسته به مدل دستگاه های تزریق پلاستیک خود ممکن است به المنت خاص با طراحی منحصر به فردی برای استفاده در سیلندر دستگاه، نیاز داشته باشید. مجموعه آرتاک ماشین توانسته است شرایطی را برای مشتریان عزیز خود فراهم کنند تا بتوانند انواع لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک از جمله المنت سرامیکی دستگاه تزریق و مدل معمولی المنت را با قیمت های بسیار مناسب و کیفیتی بسیار بالا خریداری کنند.

کیفیت بسیار بالای المنت های این مجموعه به گونه ای می باشد که این قطعه توانایی تمرکز حرارت را در یک نقطه خاص دارد. در شرایطی که قصد تولید انرژی و گرمای بسیار بالایی را در دستگاه تزریق پلاستیک خود دارید، می توانید از المنت های سرامیکی به جای المنت های معمولی این مجموعه استفاده کنید.

سخن پایانی

نقش المنت سرامیکی در دستگاه تزریق پلاستیک غیر قابل انکار است. برای تولید محصولات به وسیله دستگاه های تزریق نیاز است تا دمای مواد پلیمری را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و آن ها را ذوب کرد، در نهایت مواد ذوب شده در قالب های مخصوص دستگاه تزریق ریخته می شوند. برای این که بتوانید در پایان محصولات پلاستیکی با کیفیت بالا را تولید کنید، نیاز دارید تا دمای دستگاه تزریق را تا مقدار استاندارد بدون این که به سایر قطعات دستگاه آسیبی وارد شود، بالا ببرید؛ این کار به وسیله قطعه المنت امکان پذیر می باشد. نوع قطعات به کار رفته در دستگاه تزریق، میزان کیفیت دستگاه و دوام و استحکام آن را مشخص می کند. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای سفارش بهترین دستگاه تزریق پلاستیک در صنایع خود، به مراکز معتبری که در زمینه فروش دستگاه فعالیت می کنند، مراجعه کرده و محصول مد نظر خود را سفارش دهید. مجموعه آرتاک ماشین با سال ها تجربه ای که در زمینه فروش انواع دستگاه تزریق پلاستیک در ظرفیت های مختلف دارد، توانسته است در این زمینه به تجارب بسیار ارزنده ای دست پیدا کرده و بتواند بهترین نوع دستگاه های تزریق مورد نیاز صنایع مختلف را به فروش برساند. مدیریت محترم این مجموعه کیفیت تمامی دستگاه های خود را تظمین می کند.

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *