آموزش صفحه اصلی پی ال سی (PLC) دستگاه تزریق پلاستیک

Plc Techmation یک برند تایوانی است که در اکثر دستگاه هایی که در دنیا تولید می شوند، نصب شده است. در دستگاه تزریق پلاستیک مجموعه آرتاک ماشین از همین نوع پی ال سی استفاده شده است. زمانی که شما Plc را روشن کنید، اطلاعات شرکتی که plc روی دستگاه نصب شده است، نمایش داده می شود. اولین گزینه ای که شما مشاهده می کنید، قطعه شمار است که تعداد ضربی که با هر قالب تولید می کنید را در صفحه نمایش دستگاه به شما نشان می دهد.

گزینه بعدی زمان سیکل (زمان شروع کار با دستگاه) است، زمان سیکل هر ضرب به صورت ثانیه به کاربر نشان داده می شود. زمانی که سیکل بعدی شروع شود، این گزینه ریست شده و دوباره از اول شروع به ثبت داده می کند.

زمان بعدی مربوط می شود به حرکت دستگاه، به عنوان مثال زمانی که دستگاه بارگیری و شارژ را انجام می دهد، شروع به شمارنده می کند و بلافاصله پس از این که تزریق تمام شود، شمارنده دوباره ریست می شود. هنگامی که دستگاه عمل بعدی را انجام می دهد، شمارنده شروع به کار می کند. گزینه بعدی نمایش داده شده در پی ال سی، دور مارپیچ است. این گزینه زمان مقدار دوری که مارپیچ دستگاه بر دقیقه می زند را به کاربر نشان می دهد.

قسمت IMCS که در صفحه نمایش دستگاه مشاهده می کنید، اسم قالب است. در این پی ال سی چون با آن کار نشده است به صورت پیشفرض این اسم نمایش داده می شود، شما زمانی که یک قالب را بر روی دستگاه نصب کردید و تنظیمات مرتبط با آن را انجام دادید، می توانید تنظیمات PLC اطلاعات قالب را سیو کنید.

آموزش صفحه اصلی پی ال سی (PLC) دستگاه تزریق پلاستیک

در قسمت چپ صفحه نمایش می توانید سرعت و فشار دستگاه را مشاهده کنید که بر حسب bar می باشد و در قسمت پایین آن می توانید سرعت را بر حسب درصد مشاهده کنید. هر عملی که دستگاه انجام می دهد مانند گیره، تزریق، شارژ و بارگیری آن فشار و سرعت که برای دستگاه تنظیم کرده اید، در این قسمت نمایش داده می شود.در قسمت پایین سرعت می توانید المنت های دستگاه را مشاهده کنید، دمای هیتر به صورت لحظه ای نمایش داده می شود.

در قسمت بعد می توانید عکس شماتیک دستگاه تزریق پلاستیک را مشاهده کنید که در قسمت بالای آن محل مختصات گیره، در قسمت راست دستگاه می توانید مختصات جک های تزریق و در قسمت روغن می توانید دمای روغن را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.