آموزش کار با صفحه کلید پی ال سی دستگاه تزریق پلاستیک

کلیدهای پی ال سی Techmation شامل ۱۰ عدد F می باشد که هر کدام از آن ها منوی خاص خود را دارند. هر یک از این کلیدها می توانند عملکردهای متفاوتی را در دستگاه مشخص کنند، برای مثال کلیدهای F1 نمایش، F2 گیره، F3 تزریق، F4 شارژ می باشند.

در پایین قسمت های F یک سری کلید است که از مجموعه ی اعداد تشکیل شده اند، با استفاده از این قسمت می توانید فشار و سرعت را به درستی در دستگاه تزریق پلاستیک تنظیم کنید. پس از تنظیم کردن فشار و سرعت مد نظر خود می توانید گزینه ENTER را در دستگاه بزنید.

-دکمه manual (دستی)

-دکمه SEMI AUTO: زمانی که دستگاه را روی حالت اتوماتیک تنظیم می کنید، باید یک مرتبه درب دستگاه باز و بسته شود تا به سیکل (ضرب) بعدی برود.

 

-دکمه SENR AUTO: پس از فعال کردن دستگاه قطعه باید از جلوی چشم الکترونیک عبور کند، این قسمت می تواند به دستگاه فرمان بدهد تا به صورت اتوماتیک ضرب بعدی را شروع کند.

-دکمه TIME AUTO: با فعال کردن این گزینه دستگاه بلافاصله بعد از این که قطعه تولید شود، دستگاه وارد ضرب بعدی می شود. این گزینه بیشتر برای قالب هایی که مطمئن هستید هیچ مشکلی ندارند و محافظتی احتیاج ندارند، کلید استفاده می شوند.

-دکمه MOLD ADJ: این گزینه مربوط به تنظیم کردن گیربکس می شود. زمانی که این کلید را فعال کردید، دو کلید MOLD THICK و MOLD THN که مربوط به گیربکس می شود، سیستم کل گیره دستگاه را عقب و جلو می کند. ابتدا باید شما دکمه MOLD ADJ فعال کنید و با دکمه MOLD THICK می توانید گیره را به سمت جلو و با گزینه MOLD THN گیره را به سمت عقب حرکت دهید.

-دکمه MOLD OPEN  و MOLD CLOSE: این دکمه ها مربوط به گیره دستگاه است که می توانید با استفاده از آن گیره را باز و بسته کنید.

-دکمه EJECT RET و EJECT ADV: مربوط به پران عقب و جلو دستگاه می باشد.

-دکمه AIR BLST MOV و AIR BLST STN: این دکمه مربوط به پران بادی عقب و جلو دستگاه است.

-دکمه CORE A IN، CORE A OUT، CORE B IN، CORE B OUT، CORE C IN، CORE C OUT: این ۶ کلید مربوط به ماهیچه کش است. این دستگاه به شما این امکان را می دهد تا سه ماهیچه کش جداگانه را در دستگاه تنظیم کنید تا بتوانید سه فرمان جداگانه را به وسیله آن در دستگاه تنظیم کنید. برای قالب های جک یا هیدروموتور یا گیربکسی استفاده می شود.

-دکمه INJECT: این گزینه مربوط به تزریق مواد یا جک های تزریقی می شود.

-دکمه SUCK BACK: مربوط به مکش دستگاه است.

-دکمه CHARGE: کلید شارژ یا بارگیری است.

-دکمه AUTO PURGE: زمانی که شما شیفت کاریتان تمامی شده و قصد خاموش کردن دستگاه را دارید، برای تخلیه مواد داخل سیلندر باید خروجی قیف را مسدود کنید تا مواد دیگر وارد سیلندر و مادون دستگاه نشود. تنظیماتی در پی ای سی وجود دارد تا زمانی که این کلید را فعال کنید با توجه به تعداد ستی که در دستگاه تنظیم کرده اید، دستگاه به صورت اتوماتیک بارگیری و شارژ را انجام دهد تا مواد از داخل سیلندر خارج شوند.

-دکمه NOZZLE ADV و NOZZLE RET: زمانی که سیلندر دستگاه را سرنازل به قالب چسبانده می شود، با این دکمه می توانید نازل را به سمت عقب و جلو حرکت دهید.

-دکمه MOTOR ON/OF: زمانی که این دکمه را فعال می کنید، دستگاه شروع به چشمک زدند می کند و شما نمی توانید با دستگاه کار کنید. بعد از حدود ۳ تا ۴ ثانیه چراغ آن ثابت می شود، در چنین شرایطی شما می توانید با دستگاه کار کنید.

برای دانلود فایل pdf، آموزش کار با صفحه کلید plc دستگاه تزریق پلاستیک، کلیک کنید.