آموزش منوی F2 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

هر یک از F هایی که در پی ال سی دستگاه تزریق پلاستیک قرار دارند، می توانند عملکردهای متفاوتی را ارائه دهند. F1 مربوط به نمایش PLC می باشد و F2 مربوط به گیره دستگاه است. زمانی که F2 توسط کاربر زده می شود، زیر منوهای آن (F3عملکرد-F4 و F5 متغیر-F6پارامتر) نیز تغییر خواهند کرد. در قسمت سمت راست صفحه نمایش پی ال سی می توانید مواردی از جمله قطعه شمار، زمان سیکل در هر حرکت، محل گیره (مختصات گیره)، محل پران، CLOSE TIMING، انتهای باز را مشاهده کنید.

ورس گیره مقدار اندازه ای است که شما می توانید تنظیم کنید تا گیره دستگاه به سمت عقب حرکت کرده و در نقطه صفر بتواند به سمت جلو برگردد. زمانی که گیره بسته می شود، نشان دهنده نقطه صفر گیره است و زمانی که به سمت عقب متمایل می شود با توجه به مختصاتی که به دستگاه داده اید، می تواند حرکت کند. در زمان وارد کردن هر پارامتر، MIN و MAX در پایین صفحه نمایش داده می شود.

در دستگاه های تزریق پلاستیک آرتاک ماشین ماکسیمم فشاری که می توانید برای دستگاه اعمال کنید، ۱۷۵ بار و سرعت آن ۹۹ می باشد. صفحه پی ال سی زمانی که شما دکمه F2 را می زیند به دو قسمت تقسیم می شود، در قسمت بالا فشار و سرعت و مختصات گیره را در حالت بسته بودن گیره نمایش می دهد و در قسمت پایین آن فشار و سرعت و مختصات گیره را در حالت باز بودن گیره نمایش می دهد. در قسمت بالای سایت پارامترها را باید از چپ به راست و قسمت پایین آن را باید از راست به چپ پر کنید.

ورس گیره باید با توجه به ضخامت قالب تنظیم شود که این امر به پران قالب و نوع قطعه بستگی دارد. کاربر باید با توجه به وزن قالب، با سرعتی که قصد دارید گیره در دستگاه بسته شود، پارامترهای دستگاه را تنظیم کند.

معمولا فشارهای باز شدن و قفل باید نسبت به فشارهای دیگر بالاتر باشد تا گیره بتواند از حالت عمودی خارج شود.