آموزش منوی F3 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

با زدن گزینه F3 دستگاه، می توانید فشار و سرعت مربوط به جک های تزریق دستگاه را تنظیم کنید تا مواد بتوانند وارد قالب شوند. در کنار صفحه می توانید مانند حالت F2، مواردی از جمله اسم قالب، قطعه شمار، زمان سیکل، محل تزریق (مختصات محل تزریق) را مشاهده کنید. صفحه نمایش پی ال سی دستگاه به دو دسته فشار، سرعت و مختصات تزریق اصلی دستگاه تقسیم شده است و قسمت پایین آن مربوط به فشار، سرعت و تزریق در حالت فشار پشت تزریق یا فشار دوم تزریق می باشد. شما عزیزان می توانید در دستگاه تزریق پلاستیک آرتاک ماشین در ۶ حالت فشار و سرعت آن را تنظیم کنید. معمولا در موادهایی که در بازار موجود هستند مانند پلی اتیلن، از یک فشار و سرعت برای تزریق استفاده می کنند. برای موادی که تزریق آن نسبتا تخصصی تر باشد مانند پودرهای PVC و یا مواد صنعتی مانند پلی کربنات، از چند حالت فشار و سرعت برای تزریق استفاده می شود.

بسته به ضخامت قطعه و تعداد کویته قالب، نوع مواد و غیره فشار و سرعت می تواند متغیر باشد. اصلی ترین نکته ای که در زمان تولید باید به آن توجه کنید، این است که باید فشار و سرعتی را به گونه ای تنظیم شوند که در ابتدا بتوانند قطعه ی شما را به صورت کامل قالب گیری کنند. این امر می تواند باعث شود تا قطعه شما پس از تولید بتواند بدون مشکل از قالب جدا شده و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

در قسمت محل با تنظیم پارامترها می توان میزان حرکت جک ها را مشخص کرد، به شما پیشنهاد می کنیم این عدد را بین ۱۰-۱۵-۲۰ بگذارید. برای مثال با ست کردن عدد ۲۰ در دستگاه، می توانید مشخص کنید که زمانی که جک ها تزریق را انجام می دهند به ۲۰ میلی متر مانده به آخر نقطه پایین که صفر است، حرکت نکنند. تنظیم این قسمت از دستگاه می تواند در طول عمر آن بسیار تاثیرگذار باشد، از این جهت بسیار مهم است آموزش منوی F3 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک از مراکز معتبری که قصد خریداری دستگاه تزریق پلاستیک آن ها را دارید، کسب کنید.

یکی دیگر از قسمت های مهم دستگاه که باید آن را با دقت بالایی تنظیم کنید، ختم تزریق می باشد. زمانی که ختم تزریق بر روی زمان تنظیم شود، باید با توجه به قطعه و قالب، مقدار زمان مورد نیاز خود را تنظیم کنید. ختم تزریق را می توانید برحسب زمان، محل و فشار بسته به نیاز خود در دستگاه تنظیم کرده و مقدار پارامتر آن را تغییر دهید.