آموزش منوی F4 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

منوی F4 (منوی شارژ)  در PLC تکمیشن مربوط به بارگیری دستگاه تزریق پلاستیک آرتاک ماشین می باشد. زمانی که دکمه F4 را در دستگاه می زنید، زیر منوهای آن مانند سایر Fها تغییر خواهند کرد. در قسمت شارژ مانند قسمت تزریق و بارگیری، چند مرحله برای شارژ وجود دارد. با تنظیم فشار و سرعت، چرخش هیدروموتور می توانید دستگاه را با آن، راه اندازی کنید. در این قسمت از پی ال سی شما می توانید فشار، سرعت، تراکم و مقدار موادی که باید تزریق شوند را مشخص کنید. منظور از تراکم در واقع فشار پشت بارگیری است که مواد به صورت متراکم تر و فشرده تر بارگیری می کند. بسته به نوع قطعه و تجربه تولیدی که دارید، می توانید مقدار تراکم را در دستگاه تنظیم کنید. برای برخی از مواد ممکن است نیاز نباشد تا این قسمت از دستگاه را تنظیم کنید.

در حالت فشار F4 باید فشار وارده به هیدروموتور و چرخش مادون دستگاه را تنظیم کنید. در قسمت محل هم باید مقدار مختصاتی که شما نیاز دارید تا قطعه مد نظر خود را تولید کنید، تنظیم شود. به طور مثال ما پیشنهاد می کنیم ۸۰  را برای قطعه ی ۳۰ و ۴۰ گرمی تنظیم کنید. پس از گذشت مدت زمان کوتاه استفاده از دستگاه، شما یاد خواهید گرفت تا هر یک از پارامترهای دستگاه را به درستی تنظیم کنید.

در قسمت مکش نیز باید فشار و سرعت آن را تنظیم کنید. زمانی که دستگاه شروع به بارگیری می کند، بعد از آن باید یک مکشی را انجام دهد.  منظور از این مکش، آماده سازی دستگاه برای تزریق می باشد. در برخی موارد ممکن است مواد از قسمت سرنازل خارج شود، با استفاده از این مکش می توانید این مشکل را در دستگاه خود برطرف کنید. با توجه به تجربه و قطعه ای که قصد تولید آن را دارید، می توانید مختصات، فشار و سرعت مکش را تنظیم کنید.

قسمت پایین صفحه از جمله مکث، Cool Time و حالت پران به تولید شما بستگی ندارد. در حالت Cool Time و مکث دستگاه مقدار زمانی را متوقف می شود. پروسه عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که گیره آن باز و بسته شده، تزریق و سپس بارگیری انجام می شود، قالب باز شده و در نهایت قطعه تولید می شود. زمانی که مواد وارد قالب می شود، دستگاه مکث می کند. خنک کاری قطعه ای که داخل قالب باید انجام شود، در این مرحله انجام می شود. این حالت بیشتر برای شرایطی است که مواد تزریق مانند اتصالات pvc و اتصالات پلیکا، باید مدت زمان بیشتری را در سیلندر باقی بمانند.  زمانی که مواد وارد قالب می شوند و پس از بارگیری در حالت Cool Time می روند، از این حالت زمانی استفاده می شود که باقی ماندن قطعه در مدت زمان بیشتری در سیلندر، مشکلی را برای قطعه ایجاد نکند.

در واقع منظور از مکث خنک کاری قطعه پس از تزریق است و منظور از  Cool Time  خنک کاری پس از این قالب گیری می باشد.  در قسمت راست صفحه نیز می توانید اطلاعاتی از جمله دور مارپیچ، محل تزریق، زمان، قطعه شمار را به صورت لحظه ای بررسی کنید.