آموزش منوی F5 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

با منوی F5 در دستگاه تزریق پلاستیک، می توانید پران هیدرولیک دستگاه را تنظیم کنید. در حالت پران می توانید لرزش، شمارش، خاموش و ایست را در دستگاه تزریق پلاستیک تنظیم کنید. زمانی که دستگاه را روی حالت شمارش قرار می دهید، می توانید از عدد ۱ تا ۹۹ بسته به نیاز خود آن را تغییر دهید. برای مثال زمانی که این قسمت از دستگاه را بر روی عدد ۲ تنظیم می کنید، پران دستگاه را دو مرتبه اجرا می کند. در زمان تولید برخی از قطعات و محصولات نیاز است تا در زمان تولید آن ها مقداری لرزش را برای آن ها ایجاد کرد، در چنین شرایطی می توانید پران دستگاه را بر روی حالت لرزش قرار دهید. اگر حالت پران را بر روی حالت خاموش تنظیم کنید، پران دستگاه در هنگام تولید قطعه عمل نمی کند. در شرایطی که از پران بادی یا پران اتوماتیک فنری در دستگاه استفاده شود، باید پران آن را در حالت خاموش قرار دهید. زمانی که پران در حالت ایست تنظیم می کنید، قطعه تنها با فشار قالب به حالت قبل خود باز می گردد.

پی ال سی در این قسمت به دو بخش تقسیم می شود، در قسمت چپ قطعه از قالب جدا شده و قسمت بعد آن نشان دهنده این است که پران به حالت اول خود بازگردد.

به طور کلی می توان گفت عملکرد پران هیدرولیک به این شکل می باشد که در زمان باز شدن گیره، دستگاه به پران فرمان می دهد. یکی از زیر منوهایی که در F5 می توانید آن را تنظیم کنید، کارآیی اپراتور F3 (برای تنظیم کردن پران بادی) است. با زدن کلید F3 در زیر منوی F5 می توانید دو قسمت ثابت و متحرک را مشاهده کنید. منظور از زمان تنظیم در این قسمت، مقدار زمانی است که شیر برقی فنوماتیک دستگاه فعال شود. معمولا محل را در قسمت ثابت بر روی عدد صفر تنظیم می کنند، در این حالت قالب بسته است. در چنین شرایط زمانی که قالب شروع به باز شدن می کند، یک فشار بادی در پشت قطعه وجود دارد تا قطعه به سمت عقب حرکت کند، با زمان تاخیر می توانید تنظیم کنید تا قطعه در این محل چه مدت زمان باید مکث کند.