آموزش منوی F6 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

منوی F6 TECHMATION مربوط به تنظیمات ماهیچه کش دستگاه می باشد که می توانید پارامترهای مورد نیاز خود را در قسمت هسته A و B وارد کنید و با زدن دکمه F3 می توانید هسته C و D را نیز پر کنید. در قسمت هسته می توانید دستگاه را بر روی حالت، پیچ، ماهیچه و خاموش قرار دهید. زمانی که قصد استفاده از هیدروموتور هیدرولیکی را دارید، باید پیچشی برای باز کردن گیره وارد کنید، با تنظیم کردن این حالت رزوه قطعه بدون آسیب باز شده و پران قطعه اتفاق می افتد. در مواردی که قصد ندارید دستگاه بر روی حالت ماهیچه کش برود، می توانید هسته را بر روی خاموش تنظیم کنید.

منظور از ماهیچه، جک های هیدورلیکی است که بر روی قالب وجود دارد و بیشتر از آن برای اتصالات استفاده می شود. قالب هایی نیز وجود دارند که بسته به نوع طراحی که در آن ها به کار رفته است، دارای جک های هیدرولیکی نیز می باشند.

در قسمت انتخاب نوع (محل-زمان) می توانید مشخص کنید ماهیچه کش در حالت مد نظر شما روشن شود. گاهی اوقات ممکن است شما نیاز داشته باشید تا قالب ها به صورت دو، سه دور به صورت سنسوری از طریق هیدروموتور فرمان را به پی ال سی بدهد. برای فعال کردن این گزینه در دستگاه تزریق پلاستیک، نیاز خواهید داشت تا سنسور در دستگاه نصب شود. همان طور که می دانید جک هیدرولیکی در دستگاه تزریق حرکت روبه جلو و یک حرکت رو به عقب دارد، برای تنظیم کردن فشار و سرعت مورد نیاز خود در جهت تولید قطعات پلاستیکی مختلف، می توانید پارامترهای مد نظر خود را در این قسمت وارد کنید.

در قسمت Injcore Hold می توانید مقدار مکثی که نیاز دارید را تغییر دهید. در برخی دستگاه ها تنها با تنظیم یک قسمت ماهیچه کش می توان قطعه را تولید کرد، اما در برخی دیگر نیز نیاز است تا شما قسمت های ماهیچه کش A و B وC و D را با پارامترهای مربوط به آن پرکنید. اگر قالب های شما یک الی دو جک دارد و به صورت همزمان قصد فعال کردن آن را دارید، می توانید تنها یک قسمت از ماهیچه کش A را در دستگاه تنظیم کنید. در مواردی نیز که نیاز به فعال کردن دو الی سه جک را به صورت همزمان ندارید، باید سایر بخش های تنظیمات ماهیچه کش را نیز فعال کنید.