خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک

روش های خنک کاری روغن و قالب دستگاه تزریق پلاستیک

مقدمه

امروزه از انواع دستگاه تزریق پلاستیک به صورت گسترده در صنایع مختلف و برای تولید قطعات پلاستیکی در سایز و مدل های مختلف استفاده می شود. یکی از عمده موارد استفاده از این نوع دستگاه ها در تولید قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، صنایع هوایی، تولید قطعات آب و فاضلاب، لوازم خانگی و تزئینی، اسباب بازی، ظروف یکبار مصرف و غیره می باشد. هنگام کار با این نوع دستگاه ها از جمله دستگاه تزریق پلاستیک قطعات خودرو بسیار مهم است بتوانید با استفاده از صحیح از آن ها، طول عمر دستگاه را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. با توجه به این که برای تولید قطعات پلاستیکی به وسیله دستگاه های تزریق نیاز است تا مواد مذاب با درجه حرارت بالا را در قالب های مخصوصی وارد کنید، این امر باعث می شود تا دمای قالب دستگاه تا حد بسیار زیادی افزایش یابد؛ در چنین شرایطی خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای این که بتوانید قطعات پلاستیک را با کیفیت بسیار بالا و به صورت استاندارد تولید کنید، نیاز دارید تا دمای قالب را در محدود دمای تعیین شده ثابت نگه دارید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با سیستم های خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان یکی از اصلی ترین پارامترها برای بهبود عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک توضیح دهیم.

خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک

برای این که بتوانید از دستگاه های تزریق پلاستیک در سالیان طولانی بدون نیاز به تعمیر استفاده کنید، نیاز دارید تا بهترین برند دستگاه را در سایز و وزن های مختلف متناسب با نیاز صنایع خود خریداری کنید. مجموعه آرتاک ماشین به عنوان یکی از بهترین مراکزی که در زمینه فروش انواع دستگاه های تزریق پلاستیکی و تجهیزات جانبی آن فعالیت دارد، توانسته است با ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر برای محصولات خود، رضایت شما عزیزان را جلب کند. دستگاه های تزریق پلاستیک این مجموعه به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند، قابل رقابت با انواع دستگاه های موجود در بازار می باشند. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه ثبت سفارشات خود در مجموعه آرتاک ماشین دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید، تیم مشاوره این مجموعه قادر است با ارائه مشاوره کاملا تخصصی به شما کمک کند تا با توجه به نیاز و میزان بودجه خود بتوانید بهترین مدل دستگاه تزریق پلاستیک و تجهیزات جانبی مورد نیاز آن ها را سفارش دهید.

خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک

همان طور که می دانید قطعات پلاستیکی از مواد مذاب تولید می شوند و پس از شکل گیری نیاز دارند تا با استفاده از بهترین روش های خنک کار، آن ها را سرد کنید. از طرف دیگر دستگاه های تزریق پلاستیک در هنگام کار، حرارت بسیار زیادی را تحمل می کنند که برای جلوگیری از افت کیفیت محصولات نیاز است تا از سیستم خنک کاری مناسبی برای آن ها استفاده کرد. این دو امر باعث شده است تا برای کاهش حرارت دستگاه، نیاز باشد تا قالب و روغن دستگاه را با اعمال روش هایی، سرد کرد. خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک باعث می شود تا بدون آسیب فیزیکی بتوانید قطعات پلاستیکی را از قالب آن جدا کنید.

خنک‌ کننده قالب دستگاه تزریق پلاستیک

بسته به نوع قطعات پلاستیکی که قصد تولید آن ها را با استفاده از دستگاه تزریق دارید، نیاز است تا قالب دستگاه دمای متفاوتی داشته باشند. در زمان طراحی قالب های تزریق پلاستیک بسته به حجم و نوع قطعه ای که قصد تولید آن را با استفاده از دستگاه دارید، تعداد کانال های خنک کننده طراحی شده در دستگاه نیز متفاوت می باشد. در برخی موارد ممکن است شاهد این موضوع باشید که در صورت استفاده کوتاه مدت از دستگاه، دمای آن تا حد بسیار زیادی افزایش یابد، این امر به دلیل پیچیدگی کانال های خنک کننده ای است که در قالب های دستگاه تزریق قرار داده شده است.

خنک‌ کننده قالب دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه ها تزریق پلاستیک نیاز دارند تا برای تولید محصولات، مقداری آب شهری وارد دستگاه شود. در چنین شرایطی نحوه صحیح خنک کردن آب در کاهش دمای دستگاه بسیار مهم است. توجه به این نکته الزامی می باشد که در تولید تمامی قطعات پلاستیکی، نمی توان برای خنک کردن قالب دستگاه، دمای آب را کاهش داد. بسیاری از قطعات پلاستیکی صنعتی به دلیل طراحی منحصر به فردی که در تولید آن ها به کار می رود، نیاز به ظرافت بسیار بالایی دارند، این امر باعث می شود تا استفاده از آب سرد برای دستگاه تزریق در زمان تولید آن ها، مناسب نباشد. در صورتی که قطعات صنعتی به سرعت خنک شود، کشش مولکولی ذرات آن باعث می شود تا پس از گرم شدن مجدد، قطعه جمع شده و ابعاد آن کوچک تر شود. با این وجود برای دستگاه تزریق پلاستیک اسباب بازی، می توان از این روش برای خنک کردن دستگاه استفاده کرد. در زمان تولید دستگاه تزریق پلاستیک، قالب آن را به گونه ای طراحی می کنند تا با یک سیستم مدار بسته خنک کننده از افزایش حرارت دستگاه در حین کار، جلوگیری شود.

خنک ‌کننده روغن دستگاه تزریق پلاستیک

روغن هایی که در انواع دستگاه های تزریق پلاستیک از جمله دستگاه تزریق پلاستیک ۴۰۰ تن استفاده می شود، در بازه های زمانی مشخص نیاز به خنک شدن دارند. برای خنک کردن روغن دستگاه اغلب از دو روش آب و یا هوا استفاده می شود. در روش خنک کننده آبی، آب سرد در نزدیکی قالب و دیوارهای خارجی دستگاه به سرعت پمپاژ می شود. چیلرها به عنوان یکی از بهترین راهکارهای خنک کننده دستگاه، می توانند در کنترل دمای دستگاه تزریق پلاستیک تا حد بسیار زیادی به شما عزیزان کمک کنند. گرما دستگاه تزریق پلاستیک در سیستم بسته وارد چیلر شده و پس از سرد شدن وارد دستگاه می شود، این امر باعث می شود تا زمان و هزینه های نگهداری از دستگاه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

خنک ‌کننده روغن دستگاه تزریق پلاستیک

مقایسه روش‌های خنک کاری دستگاه‌ تزریق پلاستیک

با توجه به روش های مختلفی که برای خنک کردن دستگاه های تزریق پلاستیک وجود دارد، انتخاب بهترین روش خنک کردن دستگاه با توجه به قطعه ای که قصد تولید آن را دارید، مشخص می شود. استفاده از برج های خنک کننده برای دستگاه های تزریق در مقایسه با سایر روش های ندیگر به صرفه می باشد. در شرایطی که نتوانید به صورت یکنواخت دستگاه تزریق پلاستیک خود را خنک کنید، ممکن است قطعات تولیدی تغییر شکل داده و فرم نهایی قطعات کیفیت قابل قبولی نداشته باشند.

مقایسه روش‌های خنک کاری دستگاه‌ تزریق پلاستیک

علاوه بر دمای آب، مقدار استاندارد PH آب نیز بسیار مهم است. در شرایطی که PH آب از مقدار طبیعی و استاندارد کمتر و یا بیشتر شود، ممکن است باعث ایجاد خوردگی در دستگاه شود. این امر باعث شده است تا در بسیاری از صنایعی که از دستگاه های تزریق پلاستیک برای تولید محصولات خود استفاده می کنند، برای کنترل PH آب از دستگاه های آب صنعتی استفاده کنند.

سخن پایانی

خنک کاری دستگاه تزریق پلاستیک برای کیفیت محصولات خروجی و افزایش راندمان کار بسیار مهم می باشد. ثابت نگه داشتن درجه حرارت دستگاه تزریق امری بسیار دشوار است. با توجه به مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، برای افزایش کیفیت محصولات نهایی خود، به شما عزیزان توصیه می کنیم تا به صورت دقیق دمای دستگاه خود را کنترل کنید. حذف بارهای حرارتی در دستگاه باعث می شود تا راندمان کار شما تا حد زیادی افزایش یابد.

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *