آموزش منوی F8 در PLC دستگاه تزریق پلاستیک

منوی F8 در Techmation مربوط به تنظیمات حرارت دستگاه می باشد. در این قسمت شما باید دمای تنظیمی را بسته به حرارتی که مواد شما به آن نیاز دارند، در دستگاه مشخص کنید. برای مثال اگر مواد اولیه شما پی وی سی باشند، دستگاه را می توانید روی عدد پایین بین ۱۳۰-۱۶۰ درجه تنظیم کنید. سایر مواد دیگر در دستگاه تزریق پلاستیک نیاز دارند تا بر روی عدد بالای ۲۰۰ درجه تنظیم شوند. ماکسیمم عدد درجه حرارتی که می توانید در دستگاه ها آرتاک ماشین مشخص کنید، حدود ۴۵۰ درجه می باشد.

اگر قصد دارید از دستگاه به مدت زمان یک ساعت و یا بیشتر به صورت مداوم کار کنید، بهتر  است حالت نیمه گرم منوی F8 را بر روی حالت روشن قرار دهید. این امر باعث می شود تا در زمان کار با دستگاه، حرارت المنت ها افت نکند و در مصرف برق بتوانید صرفه جویی کنید.

با تنظیم دمای نیمه روشن در این منو می توانید مشخص کنید تا دستگاه در هنگام کار، افت نکند. در زیرمنوهای F8 توسط گزینه F3 که مربوط به عملکرد است، می توانید در روزهای هفته مدت زمان روشن و خاموش بودن آن را مشخص کنید. در مواردی که شما شیفت شب ندارین و دستگاه باید در مدت زمانی خاموش باشد تا در هنگام صبح مجددا آن را روشن کنید، در این قسمت می توانید مشخص کنید تا در هر روز هفته و در مدت زمان مشخص شده، المنت دستگاه در چه تایمی روشن شود.

توسط زیر منوی F4 نیز می توانید حالت کنترلر را روی صفر (غیرفعال) و یک (فعال) تنظیم کنید.  زمانی که المنت ها با دمای تنظیمی شما حد پایین آن برای مثال به اندازه ۲۵ درجه فاصله بیفتدد، المنت شروع به فعالیت می کند، این قسمت را می توانید در بخش نازل Techmation تنظیم کنید. با تنظیم حداکثر دما در نازل منوی F8 می توانید مشخص کنید تا در صورت افزایش دما دستگاه از این عدد، به صورت خودکار خاموش شود.  در قسمت Oil Temp نیز می توانید میزان حرارت روغن دستگاه را تنظیم کنید.