هزینه طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک چقدر است؟

مقدمه

یکی از سوالات متداولی که در زمینه تولید قطعات پلاستیکی وجود دارد، این است که هزینه های طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک چگونه محاسبه می شود و چگونه می توان این هزینه ها را کاهش داد؟ در پاسخ این سوال می توان گفت هزینه قالب تزریق پلاستیک به عواملی از جمله تجهیزات، قیمت مواد اولیه، نوع طراحی قالب و سایر موارد دیگر بستگی دارد. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان و عواملی که در تغییرات قیمت تزریق پلاستیک تاثیرگذار می باشد، توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

آیا قالب گیری تزریق پلاستیک گران است؟

استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک به عنوان یکی از فرآیند بسیار مهم در تولید قطعات پلاستیکی و شکل دهی آن ها بسیار پرکاربرد می باشد. در شرایطی که قصد دارید حجم بسیار بالایی از قطعات پلاستیکی را در مدت زمان کوتاه و با کیفیت بسیار بالایی را تولید کنید، می توانید با اطمینان خاطر دستگاه تزریق پلاستیک مد نظر خود را از مجموعه آرتاک ماشین خریداری کنید. دستگاه هایی که توسط این مجموعه به فروش می رسند، دارای خدمات پس از فروش می باشند، این امر باعث شده است تا شما عزیزان بتوانید با اطمینان از میزان کیفیت آن ها، دستگاه مد نظر خود را خریداری کنید. انواع دستگاه های تزریق پلاستیک بسته به تناژ و نوع طراحی که در آن ها به کار رفته است، توانایی تولید مدل های خاصی از قطعات پلاستیکی را دارند. از جمله دستگاه های پرکاربرد در این زمینه، دستگاه تزریق پلاستیک لوازم خانگی می باشد که به کمک آن می توانید انواع قطعات پلاستیکی مورد استفاده در آشپزخانه ها را در ابعاد و مدل های مختلف تولید کنید.

طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک

با خریداری بهترین دستگاه تزریق پلاستیک ۳۵۰ گرمی و سایر وزن های دیگر این نوع دستگاه، می توانید کسب و کار خود را در تولید قطعات پلاستیکی رونق بخشید. هزینه های خریداری دستگاه تزریق پلاستیک در ابتدا گران به نظر می رسند، با این وجود با خریداری باکیفیت ترین قالب دستگاه تزریق پلاستیک، می توانید اطمینان داشته باشید که با استفاده از این نوع دستگاه ها می توانید سالیان طولانی بدون این که نیاز به صرف هزینه های زیادی برای تعمیرات و نگهداری آن ها داشته باشید، بتوانید قطعات پلاستیکی باکیفیتی را تولید کنید.

در شرایطی که طراحی های قالب تزریق پلاستیک به درستی انجام نشود، در زمان تولید قطعات پلاستیکی، شاهد ایجاد ضایعات بسیار زیادی خواهید بود. برای جلوگیری از این امر و دست یابی به قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان، نیاز است تا طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک با رعایت کلیه ی نکات ایمنی و اصول مهندسی انجام شود. متخصصانی که در این زمینه فعالیت می کنند با طراحی سه بعدی و با استفاده از نرم افزارهای مهندسی مخصوص، تعداد حفره ها و اجزای اصلی قالب را طراحی می کنند. نوع طراحی قالب تزریق پلاستیک بسته به هندسه محصولی که قصد تولید آن را دارید، متفاوت می باشد.

قالب گیری تزریق پلاستیک

قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان

در شرایطی که قصد داشته باشید از قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان برخوردار شوید، بهتر است قالب های تزریق تک حفره ای را استفاده کنید. این نوع قالب ها از فولاد نرم ساخته شده اند و می توان با کمک آن هزینه های بسیار کمتری برای تولید محصولات پلاستیکی پرداخت کرد.

در زمان تولید قطعات پلاستیکی نیاز است تا به صورت مداوم مواد اولیه با فشار و دماهای بسیار بالا در داخل قالب تزریق شوند، از این جهت نوع جنسی که در قالب استفاده می شود، بسیار مهم می باشد. اگر قصد دارید از قالب های تزریق پلاستیک در مدت زمان طولانی استفاده کنید، بهتر است از قالب هایی با جنس فولاد سخت استفاده کنید. نوع طراحی به کار رفته در قالب تزریق پلاستیک باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید در تیراژها بسیار بالا، محصولات پلاستیکی را تولید کنید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت قالب تزریق پلاستیک

هر چقدر محصول پلاستیکی که قصد تولید آن را دارید دارای هندسه پیچیده تری باشد، به طبع قیمت ساخت قالب تزریق نیز بیشتر خواهد شد. انواع قالب های تزریق پلاستیک را بسته به نوع راهگاه گرم و سرد، طراحی می کنند. با وجود این که قالب های چند حفره ای در مقایسه با قالب های تک حفره ای گران تر می باشند، اما موارد استفاده از آن ها در صنایع بسیار بیشتر است. در یک بازه زمانی مشخص با استفاده از قالب های چند حفره ای در مقایسه با قالب های تک حفره ای می توان حجم بسیار بالایی از محصولات را تولید کرد.

قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان

هر چقدر ابعاد محصولی که قصد تولید آن را دارید بزرگتر باشد، به طبع نیاز است تا ابعاد قالب تزریق نیز افزایش یابد، این امر باعث افزایش هزینه های ساخت قالب می شود. برخی از صنایع نیاز دارند تا محصولات خود را با حجم بسیار بالا و بدون این که وقفه ای در تولید آن ها رخ دهد، تولید کنند. در چنین شرایطی نیاز است تا قالب تزریق پلاستیک به گونه ای طراحی شود که جوابگو تیراژ بالای تولید محصولات پلاستیکی باشد. نوع مواد اولیه نیز از جمله عوامل بسیار مهمی است که می تواند در هزینه های طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک تاثیرگذار باشد. در زمان طراحی قالب باید توجه کنید که وزن آن به گونه ای نباشد که به دستگاه فشار بیش از اندازه ای وارد کند و تولید محصولات به کندی انجام شود. نوع جنس به کار رفته در قالب تزریق باید به گونه ای باشد که قادر به تحمل فشارهای بسیار زیاد را داشته باشند.

چرا برای خریداری قالب دستگاه تزریق پلاستیک، مجموعه آرتاک ماشین انتخاب مناسبی است؟

مجموعه آرتاک ماشین با سوابق درخشانی که در زمینه فروش انواع دستگاه تزریق پلاستیک و لوازم جانبی آن دارد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. مدیریت محترم این مجموعه تمامی تلاش خود را به کار برده است تا با عرضه بهترین مدل های دستگاه تزریق پلاستیک به شما کمک کند تا بتوانید قطعات پلاستیکی را با کمترین میزان ضایعات و با صرف هزینه های بسیار کم، تولید کنید. قالب های تزریقی در دستگاه های به فروش رسیده توسط این مجموعه، دارای طراحی مدرن هستند و توانایی تحمل فشار و دماهای بسیار بالا را دارند. خرید ملزومات مناسب برای دستگاه تزریق پلاستیک ۷۵۰ گرمی و سایر وزن های دیگر آن را می توانید از مجموعه آرتاک ماشین سفارش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرایط ثبت سفارشات خود در مجموعه آرتاک ماشین می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

بسیاری از قطعات پلاستیکی که روزمره با آن ها سروکار دارید توسط دستگاه های تزریق پلاستیک تولید شده اند. امروزه بیشتر صنایع برای تولید قطعات پلاستیکی خود از دستگاه های تزریق پلاستیک در تناژهای مختلف استفاده می کنند. قیمت قالب تزریق پلاستیک ارزان باعث می شود تا با صرف هزینه های بسیار کم بتوانید محصولات پلاستیکی مد نظر خود را تولید کنید. طراحی و ساخت قالب های تزریق پلاستیک امری بسیار تخصصی می باشد که برای تولید آن ها نیاز است تا در این زمینه شناخت و آگاهی کاملی داشته باشید. به طور کلی می توان گفت قالب های تزریق پلاستیک به صورت چاپ سه بعدی، ماشین کاری CNC و یا EDM تولید می شوند. قیمت هر ضرب تزریق پلاستیک به عواملی از جمله نوع ماشینکاری و همچنین نوع محصول بستگی دارد.

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *