رنگ در تزریق پلاستیک

چگونه رنگ را به تزریق پلاستیک اضافه می کنند؟

مقدمه

آیا در مورد چگونگی اضافه کردن رنگ در تزریق پلاستیک چیزی می دانید؟ بعضا با افزودن مستربچ ها به مواد اولیه و خام پلاستیک در هنگام به کار بردن روان کننده ها، رنگ ها را در پلاستیک ها به وجود می آورند و منجر به رنگ گرفتن انواع پلاستیک می شوند. در رابطه با رنگ ها باید به شما عزیزان بگوییم که در انواع مختلفی عرضه می شوند و در بازار وجود دارند. اضافه کردن رنگ ها به پلاستیک، پروسه ای زمان بر است. دستگاه تزریق پلاستیک، رنگ‌ را به پلاستیک اضافه می کند. این دستگاه از جمله تکنولوژی هایی است که در بازار امروز توانسته است از کارایی فوق العاده ای برخوردار شود. در ادامه این مقاله  به معرفی و توضیح چگونگی ایجاد رنگ ها در پلاستیک اشاره خواهیم کرد، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه رنگ را به تزریق پلاستیک اضافه می کنند

شیوه های اضافه کردن رنگ به پلاستیک ها

راه ها و شیوه های متفاوتی برای اضافه کردن رنگ به پلاستیک وجود دارد که ما می‌ توانیم مسیری که برایمان ساده تر و میسر تر است را انتخاب نماییم. از جمله این روش ها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  رنگ ترکیبی
  • مستربچ
  • ترکیب پیگمنت خشک

-اضافه کردن رنگ در شیوه پیش ترکیب (ترکیبی) به پلاستیک

اولین و مهم ترین شیوه آماده سازی رنگ، رنگ های ترکیبی نام دارد که به آن پیش ترکیب هم می گویند. تامین کننده ی رزین رنگ های ترکیبی را می سازد. در رابطه با روش تهیه این رنگ؛ نکته بسیار قابل توجه می ‌تواند ترکیب پیگمنت ها و مواد خام باشد. به این صورت که در نهایت می توانیم ساچمه های پلاستیکی رنگی تولید کنیم. همان طور که قبلا خدمتتان عرض کردیم این مواد و ترکیب آن ها با یکدیگر برای تولید پلاستیک های رنگی استفاده می شوند که با ایجاد گرما و فشار به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک ۷۵۰ گرمی در نهایت پلاستیک های رنگی تولید خواهند شد.

اضافه کردن رنگ در شیوه پیش ترکیب

-مزیت های شیوه ترکیبی رنگ

در این شیوه هنگامی که مواد اولیه آماده شد می توان آن ها را به قالب تزریق کرد، بنابراین رنگ ها با خود پلاستیک ترکیب می شوند و ماندگاری بالایی خواهند داشت. جالب است که بدانید یکی از مزیت های استفاده از این روش، مسئله سهولت و سرعت در انجام آن است. همان طور که بالا به آن اشاره کردیم به دلیل در دسترس بودن مواد و ترکیبات این نوع از رنگ و استفاده بسیار آسان آن، این روش به یکی از پر کاربردترین و پر استفاده ترین ها تبدیل شده است.

-شیوه مستربچ رنگ در تزریق پلاستیک

در رابطه با مستربچ ها شاید کلیدی ترین و مهم ترین مسئله، بحث دوام و کیفیت بی نظیر آن باشد. با توجه به اینکه در این روش مواد خاصی به کار برده می شود، هنگام ترکیب روان کننده ها به پلیمر هایی که در این فرآیند قرار می گیرند، در نهایت رنگ ها را با پلاستیک مخلوط می کنند. در واقع اگر بخواهیم ترکیبات مستربچ را برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که مستربچ از ترکیب نوعی از پودر و ترموپلاستیک تشکیل شده است. خوشبختانه این روش برای انواع پلاستیک کاربرد دارد به طوری که هر جنسی از پلاستیک به وسیله این روش می ‌تواند رنگ شود.

ترموپلاستیک مستربچ را می توان به رنگ های استاندارد یا سفارشی، تهیه کرد. توجه داشته باشید که این ساچمه های پلاستیکی، پیگمنت های سنگینی دارند به گونه ای که ۵۰ درصد، دانه های رنگ و ۵۰ درصد، رزین هستند. از جمله روش هایی که دو برابر وزن بیشتر از روش ها و شیوه های دیگر دارند، می توان به روش مستربچ اشاره کرد که به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک انجام می شود.

توجه داشته باشید که مستربچ به راحتی بقیه رنگ ها، قابل تزریق کردن نیست؛ بلکه نیازمند شرایط ویژه ای است. به طوری که باید با پلاستیک رنگ نشده مخلوط شود تا نسبت آن به ۲ درصد رنگ در مقابل کل حجم برسد.

برای مثال برای سفارش حداقل یک تن، مستربچ ۲۰ تن پلاستیک قابل ریخته گری می شود. لذا فقط هنگامی منطقی و درست است که از این روش استفاده کنیم که بخواهیم قطعه نهایی و آخر را در ابعاد خیلی زیاد تولید کنیم.

مستربچ رنگ در تزریق پلاستیک

-ترکیب پیگمنت خشک

یکی دیگر از بهترین شیوه های اضافه کردن رنگ در تزریق پلاستیک به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک چینی، ترکیب پیگمنت خشک است. شاید یکی از سوالات شما این باشد که چرا شیوه پیگمنت خشک از محبوبیت بسیار بالایی به نسبت سایر شیوه ها برخوردار است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این روش، سهولت استفاده از آن است. به طوری که لازم نیست شما در این زمینه تخصص داشته باشید یا حتی فعالیت کرده باشید.

اگر بخواهیم خلاصه ای از این روش بگوییم در یک جمله می توانیم از ترکیب پودر رنگ با پیگمنت خشک صحبت کنیم که مستقیما با حبه های پلاستیک مخلوط می شوند. در رابطه با نسبت حجم نکته ای که حائز اهمیت است، مسئله ترکیب مواد می باشد که ۲ درصد به کل حجم است. نکته دیگر این که قبل از افزودن، پیگمنت های حبه های پلاستیک باید خشک باشند.

همان طور که می دانید این ترکیب تقریبی است و در آن رنگ های خشک به حبه های پلاستیک می چسبد (دقیقا همان چیزی که مد نظر ما است). با تمام این مزایایی که برای این شیوه تعریف شد، رنگ ها به دیواره های ظرف و لوله ها خواهند چسبید، به همین جهت احتمال بسیار بالایی از غلظت رنگ کاسته می شود.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی انواع رنگ و نحوه اضافه کردن رنگ در تزریق پلاستیک پرداختیم. سه روش ترکیبی، مستربچ و ترکیب پیگمنت خشک، از جمله از بهترین روش های تزریق رنگ هستند که نه تنها تزریق رنگ با سهولت انجام می ‌گیرد، بلکه از ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند. برای خرید بهترین دستگاه تزریق پلاستیک می توانید به سایت آرتاک ماشین مراجعه کنید. کیفیت دستگاه های این مجموعه بسیار بالا بوده و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسند.

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *