تولید اتصالات پلی اتیلن

دستگاه تزریق پلاستیک پلی اتیلن

پس از تولید فولاد، شبکه های انتقال آب به کلی چهره ای دیگر یافت و کاربرد لوله های فولادی برای این منظور آغاز گردید و به سرعت با توسعه ای چشمگیر رو به رو شد. در رابطه با این نوع لوله ها از همان ابتدا مهندسین طراح شبکه ها و مهندسین ساختمان و شهر سازی با چند مشکل اساسی روبرو شدند.

امکان فساد پذیری و خوردگی لوله ها، نصب و تعویض اتصالات، شکستگی ها ی ناخواسته، شکستگی های وسیع در اثر رانش زمین و زلزله و غیرهاما با پیدایش و توسعه صنایع پلاستیک و پلیمر و به خصوص توسعه مواد پلی اتیلن، آن موضوع به کلی دگرگون شد و بشر به سوی استفاده از لوله های پلاستیک برای انتقال مایعات و گازها روی آورد.

و در این زمان بود که تا زمان پیدایش پلاستیک ها، بشر ناچار بود با تمامی ناسازگاری های سیستم های چدنی و فلزی بسازد و زیان های آن را تحمل نماید. لوله های پلاستیکی هر چند دارای معایب و مشکلات خاص خود هستند، اما انواع خاصی از آن ها در کاربردهای ویژه، همیشه بهترین انتخاب هستند.

با توجه به پیشرفت های روز افزون در دانش و فناوری علوم مهندسی پلیمر، روش های زیادی برای مقاوم سازی و کیفیت بخشی به لوله های پلاستیکی و پلی اتیلن و بر طرف سازی عیب شان ابداع شده که بسیار مثمر ثمر هستند. هم اکنون نیز تحقیقات گسترده ای در این زمینه و تولید مواد جدید به ویژه پلیمرهای کامپوزیت و آلیاژ پلیمرها در دست انجام است. برای تولید اتصالات پلی اتیلن مطابق با سطح استاندارد، می توان از دستگاه تزریق پلاستیک پلی اتیلن استفاده کرد.

تولید اتصالات پلی اتیلن

قیمت دستگاه تزریق پلاستیک لوله پلی اتیلن

تولید اتصالات پلی اتیلن از جمله تجهیزاتی هستند که در خطوط لوله کشی و تاسیسات، برای تغییر زاویه مسیر جریان سیال و تغییر خط لوله کشی و همچنین تغییر میزان دبی جریان و اتصال لوله ها به یکدیگر نیز در صنایع مختلف کاربرد دارند. قابلیت اتصال سریع و آسان محصولات پلی اتیلن از جمله دلایلی است که این محصول بسیار رواج پیدا کرده است. لازم به ذکر است که خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه های مختلف کاربردهای گوناگون دارند که به وسیله اتصالات پلی اتیلن مختلف از جمله الکتروفیوژن، جوشی و پیچی متصل می شوند.

به طور مثال می توان گفت که از اتصالات الکتروفیوژن برای پروژه های گازرسانی استفاده می شود و همچنین از اتصالات پیچی تا فشار ۱۰ اتمسفر برای پروژه های آب رسانی استفاده می شود، و از اتصالات جوشی پلی اتیلن طبق استاندارد DIN16963 آلمان برای مابقی پروژه ها استفاده می گردد. از انواع اتصالات می توان به اتصالات پلیمری،اتصالات تزریقی،اتصالات پیچی و جوشی و … نام برد.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک پلی اتیلن بسته به میزان ظرفیتی که و همچنین نوع طراحی که در آن ها به کار رفته است، قیمت خرید این نوع دستگاه تزریق پلاستیک نیز متفاوت می باشد. بهترین نوع دستگاه تزریق پلاستیک پلی اتیلن را با کیفیت درجه یک و ضمانت کیفیت، می توانید از شرکت آرتاک ماشین خریداری کنید.

روند کاری تولید اتصالات پلی اتیلن

برای تولید اتصالات تزریقی، ابتدا قالب اتصال ساخته می شود، سپس توسط ماشین آلات تزریق پلاستیک، مواد پلی اتیلن را به داخل این قالب ها تزریق کرده و اتصال مورد نیاز تولید می شود. این نوع اتصالات پلی اتیلن به صورت یکپارچه است و می توان گفت به نسبت اتصالات چدنی و فلزی دارای استحکام بالایی هستند. اتصالات پلی اتیلن به علت این که به صورت قالبی ساخته می شوند از لحاظ اندازه یکنواخت هستند.

از نظر سایز قالب معمولا این محصولات به دلیل داشتن ماهیچه در ساختار قالب، نیاز به تغییراتی در ساختار دستگاه تزریق پلاستیک پلی اتیلن دارند. همچنین باید تغییراتی از قبیل تقویت سطحی سیلندر و مارپیچ، افزایش عرض دستگاه و کاورها و افزودن فن خنک کننده در روی سیلندر و مارپیچ انجام گردد. امروزه دستگاه های تزریق پلاستیک PVC  آرتاک ماشین در بسیاری از کارگاه های تولیدی کشور مشغول به کار می باشند.