تولید درب بطری پلاستیکی

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

ساخت درب بطری پلاستیکی

معمول ترین روش ها برای تولید درب بطری های پلاستیکی استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک و روش قالبگیری تحت فشار می باشند. در ادامه به معرفی روش قالب فشاری چرخان برای تولید درب بطری پلاستیکی می پردازیم:

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

تولید درب بطری پلاستیکی به روش قالب فشاری چرخان، در حال حاضر یک تکنولوژی شناخته شده در سراسر جهان است. در این روش مواد پلاستیکی ترموست در درون قالب های از پیش گرم شده قرار می گیرند و با بسته شدن قالب با فشار ، مواد شکل درب بطری را به خود گرفته  پس از سرد شدن قالب باز می شود.
بیش از ۶۵٪ درب بطری های نوشیدنی دنیا از طریق فشرده سازی تولید می شود. هزینه های تولید پایین تر و کیفیت بهتر محصول از جمله مهمترین ویژگی های این روش تولید می باشد.

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

از مزایای دیگر این روش و دستگاه آن در ادامه بیشتر خواهید خواند.

کنترل کیفیت

کنترل کیفیت این محصولات فرایندی آسان و اتوماتیک است. یک چشم الکترونیکی می تواند بلافاصله پس از تشخیص هر قطعه معیوب، آن را بدون توقف در فرآیند تولید، کنار زده و به بیرون بیاندازد.

ذخیره انرژی

فرآیند تولید در دمای پایین اتفاق می افتد و در نتیجه به انرژی کمتری برای گرم کردن پلاستیک و نیز انرژی خنک کاری کمتری نیاز خواهد بود.در این روش در مقایسه با سایر روش های تولید درب بطری، انرژی کل مصرف شده به حدود ۵۰٪ کاهش می یابد.

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

ظاهر زیباتر

بر روی محصولات هیچگونه برآمدگی ای ناشی از محل تزریق وجود ندارد که این باعث ظاهری زیباتر می شود.

از دیگر مزایای این روش برای تولید درب بطری پلاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در شیوه ی تولید این محصولات به روش تزریق، به سیستم راهگاه گرم نیاز است، در سیستم جدید نیاز به سیستم خاصی نیست و تغییر شکل به محصول نهایی به سرعت صورت گرفته و هدر رفتن مواد اولیه کمتر می باشد.
  • تعویض قطعات دستگاه به راحتی صورت می پذیرد که این امر تعمیر و نگهداری دستگاه را آسان تر کرده و در صرفه جویی زمان موثر است.

بعد از تولید قطعه اولیه، چند عملیات باید بر روی آن صورت پذیرد تا قطعه به شکل نهایی درب بطری در بیاید.

این عملیات بسیار حساس است که باید بلافاصله پس از تولید درب انجام شود. نخستین مرحه از بین بردن لبه ی به وجود آمده ناشی از فرم دهی حرارتی درب ها می باشد که توسط دستگاه فولدینگ (Folding Machine) و مطابق شکل زیر صورت می گیرد.

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

بعد از مرحله ی بالا نوبت به رزوه کردن و خط اندازی برای باز و بسته شدن راحت و مطمئن باید بر روی قطعه صورت پذیرد. این عملیات به صورت زیر انجام می گیرد.

نحوه تولید درب بطری پلاستیکی

پس از این مراحل بر روی جداره ی خارجی درب بطری شیار زده می شود تا باز و بسته کردن آن امکان پذیر گردد.

همه ی مراحل توضیح داده شده برای تولید درب بطری پلاستیکی با سرعت بالا و با کمترین هدررفت انرژی و مواد اولیه صورت می گیرد.

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *