نحوه تولید سبد میوه پلاستیکی

روش تولید سبد میوه

نحوه تولید سبد میوه پلاستیکی

امروز در دنیا بسیاری از کشاورزان و باغ داران، محصولات تولیدی خود را در سبد های پلاستیکی مخصوص حمل میوه قرار داده و به بازار می فرستند. سبدهای پلاستیکی میوه در سال ۱۹۶۷ توسط یک کشاورز ۳۲ ساله آلمانی به نام رابر ویل (Robber will) طراحی شد.(منبع این اسم و سال چندان موثق نیست.)

در آن زمان استفاده از سبدهای چوبی آنچنان به صرفه نبود و این موضوع کشاورز جوان را بر آن داشت که از طریق قالبگیری پلاستیک درجه ۲ اقدام به ساخت سبد میوه از جنس پلاستیک و با قابلیت هایی بهتر از سبدهای چوبی نماید.

آرتاک ماشین - سبد میوه - دستگاه تزریق پلاستیک

این کار کم کم در تمام دنیا رواج پیدا کرد و امروزه شاهد استفاده از سبد میوه پلاستیکی بجای صندوق های چوبی هستیم که این کار علاوه بر کمک به حفظ جنگل ها ، به دلیل امکان تولید این سبدها با مواد دست دوم و حتی دست چندم و نیز قابلیت بازیافت این سبد ها، از رها شدن بسیاری از مواد پلاستیکی در طبیعت جلوگیری نموده است.

همچنین به دلیل امکان تولید سبد میوه در سایز اختصاصی هر محصول، علاوه بر بهبود صنعت بسته بندی و حمل و نقل میوه و محصولات کشاورزی، میزان دور ریز و خرابی این محصولات به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

نا گفته نماند که تولید این سبدها با مواد نو هم صورت میگیرد که از بُعد اقتصادی باز هم به صرفه می باشد.

استفاده از سبد پلاستیکی به محصولات کشاورزی محدود نمی گردد. بلکه این سبدها در صنایع دامی، شیلات و دیگر صنایع غذایی هم کاربرد بسیار دارند و از مواد پلاستیکی با کیفیت های متفاوت ولی همگی با یک روش یعنی استفاده از دستگاه تزریق پلاستیک تولید می گردند.

آرتاک ماشین - سبد میوه - دستگاه تزریق پلاستیک

 

روش تولید سبد میوه

یکی از فاکتورهای مهم در تولید سبد میوه، طراحی ظاهری این محصولات می باشد که در آن پارامترهایی چون وزن مخصوص، استحکام کششی، استحکام ضربه، خواص گرمایی و … مد نظر قرار می گیرد.

در پروسه ساخت این محصولات توجه به وزن قطعه نهایی، طراحی قالب و انتخاب دستگاه تزریق مناسب از نظر سایز دستگاه و سرعت آن از موارد مهم به شمار می آیند. همچنین انتخاب نوع مواد پلاستیکی و رنگ های افزودنی در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.

آرتاک ماشین - سبد میوه - خرید دستگاه تزریق پلاستیک

هنگامی که صحبت از نحوه تولید سبد میوه پلاستیکی به میان می آید، انتخاب دستگاه تزریق مناسب به عنوان بزرگترین چالش مطرح می گردد.

مدت زمان سیکل تولید، قدرت تولید، ثبات در دراز مدت، جنس سیلندر و مارپیچ دستگاه به دلیل استفاده از مواد ضایعاتی، قدرت تایبار ها به دلیل نیاز به فشار بالا در تولید سبد میوه و مواردی از این دست در صرفه اقتصادی تولید این محصولات پرطرفدار و نیز پایین نگه داشتن قیمت تمام شده ی آن تاثیر به سزایی دارد.

آرتاک ماشین - سبد میوه - دستگاه تزریق پلاستیک

جهت آشنایی با مکانیزم عملکرد دستگاه تزریق پلاستیک اینجا کلیک کنید.

سیلندر و مارپیچ قسمتی از دستگاه است که در استفاده از مواد دست دوم بیشترین آسیب را می بینند. معمولا برای تولید سبد میوه بهتر است از سیلندر و مارپیچ هردو بایمتال(ضد سایش) یا لااقل از مارپیچ بایمتال و سیلندر معمولی استفاده نمود که در ابتدا نیاز به هزینه بالایی دارد ولی در طولانی مدت به صرفه خواهد بود.

فیلم زیر نحوه تولید سبد میوه پلاستیکی را نمایش می دهد.توجه کنید که سرعت عملکرد دستگاه به عمد و برای فهم بهتر این پروسه، پایین آورده شده است .


 

 

 

 

 

 

 

در صورتی که مشخصات فنی دستگاه تزریق همچون سایز پمپ و موتور و جنس سیلندر و مارپیچ به طور ویژه برای تولید سبد انتخاب گردد، یعنی دستگاه برای این کار سفارشی سازی شود، توان کلی دستگاه بهبود یافته و تولید بهتری را شاهد خواهیم بود که به سودآوری بیشتر در دراز مدت کمک خواهد کرد. لازم است در اینجا این نکته را یادآور شویم که در دستگاه تزریق پلاستیک آرتاک ماشین، به دلیل استفاده از پمپ و موتور یک سایز بزرگتر در هر مدل از دستگاه ها، شاهد تولید با ثبات و حتی سرعت نسبتا بالاتری نسبت به نمونه های مشابه به خصوص در تولید سبد میوه بوده ایم.

پیش تر در وبلاگ آرتاک ماشین در مورد انواع دستگاه تزریق پلاستیک مطالبی خواندید. گونه ای از این دستگاه ها، دستگاه های هیبریدی می باشد که سرعت قابل توجهی دارد.

در فیلم زیر نمونه زیبا و خیره کننده ای از دستگاه هیبریدی در حال تولید سبد میوه خواهید دید. تکنولوژی به کار رفته در قالب و دستگاه تزریق در این فیلم بی نظیر است.


 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *