کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی و بخیه زیپی

 یکی از نمونه های دستگاه تزریق پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی بخیه زیپی می باشد که از تاثیر گذار ترین محصولات در صنعت و تجهیزات پزشکی بوده است.

گاه در قسمتی از بدن، افراد دچار جراحاتی می شوند که اگرچه زخم آن بزرگ و عمیق نیست ولی نیاز به بخیه دارد، به لطف صنعت پلاستیک و پیشرفت ها و تاثیرات آن در صنعت پزشکی، با تولید بخیه های زیپی پلاستیکی میتوان به راحتی و بدون نیاز به بخیه زخم را بسته و درمان کرد. کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی و بخیه های زیپی تاثیر گذارترین محصولات در صنعت تجهیزات پزشکی می باشد.

استفاده از بخیه زیپی ZIPSTITCH

 

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی - فروش دستگاه تزریق پلاستیک

محصولی که با مکانیزمی شبیه به بست های کمربندی با کشیدن قسمتهایی که به اصطلاح زیپ نامیده می شوند محکم شده و زخم را کاملا می پوشاند.

قسمت هایی که پس از طراحی توسط دستگاه های دقیق تولید محصولات پلاستیکی تولید می گردند و بر روی یک چسب قوی مونتاژ می گردند تا در محل آسیب دیدگی مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی - لوازم جانبی دستگاه تزریق پلاستیک

این نوع از بستن زخم هشت برابر بخیه های معمولی تاثیر گذار است و بدون نیاز به سوراخ کردن پوست و استفاده از نخ بخیه قادر خواهد بود زخمها را در مدت زمان هفت روز تا حد زیادی بهبود بخشد. تنها کافیست محل زخم و اطراف آن را ضد عفونی کرده و از بخیه زیپی در محل جراحت استفاده نمود.

از این رو در بسته بندی این محصول به جز خود بخیه، یک پد پاک کننده الکلی جهت ضدعفونی محل، یک گاز استریل برای کنترل خونریزی و یک باند برای بستن دور زخم وجود دارد.

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی - دستگاه تزریق پلاستیک

با توجه به حجم کمی که این محصول پلاستیکی اشغال می کند، این ابزار گزینه ای عالی برای افزودن به وسایل کمکهای اولیه شما خواهد بود، چه در خانه و چه برای فعالیت در فضای باز، از پیاده روی گرفته تا ماهیگیری و حتی کمپینگ ، این وسیله می تواند در همه حال همراه شما باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی و جراحت، به سرعت از آن استفاده نموده و آسیب وارده را بهبود بخشید.

کاربرد پلاستیک در ساخت لوازم پزشکی - خرید دستگاه تزریق پلاستیک

بخیه زیپی به دو لبه زخم چسبیده و با بستن بست های آن همچون بستن یک زیپ، محل بریدگی را کاملا به هم می رساند و حتی باعث قطع سریع خونریزی می گردد که این در تسریع روند بهبود زخم بسیار موثر است.

این محصول همچنین در بستن محل جراحی های سطحی کوچک در کلینیک ها و بیمارستان ها کاربرد فراوان دارد و تا کنون برای بیش از نیم میلیون زخم یا محل جراحی در کلینیک ها مورد استفاده قرار گرفته که در همه ی این موارد هم نتیجه بسیار رضایت بخش بوده است.

همچنین تا کنون این محصول توانسته استانداردهای جهانی بهداشت همچون FDA را نیز کسب کرده و بیش از پیش بر تاثیرگذاری خود در زندگی و بهداشت دنیا صحه گذارد.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که از آنجا که بخیه زدن زخم نیاز به تجهیزات خاص و حضور پزشک یا پرستار و تکنسین اورژانس دارد همواره علاوه بر جراحت وارده، یک بار اضافی روانی نیز با حضور اورژانس برای فرد صدمه دیده ایجاد می گردد که با استفاده از این محصول و به لطف پیشرفت های روز افزون صنایع و دستگاه های صنعت پلاستیک این مورد تا حد زیادی مرتفع می گردد که خود یک ارزش بزرگ برای این وسیله کاربردی محسوب می گردد.

با مشاهده دو ویدیوی زیر کاربرد عملی این نوع بخیه را خوهید دید.


 

 


 

0 پاسخ

سوال خود را از ما بپرسید


در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *